31 December 2010

CaiRO??!!!

Assalamualaikum..:)!!

hai semua...;p!!hehehe..ok...aku nak minta maaf sebab da berapa hari x ada new entri untuk korang semua..huhuhu!!eh..perasan!!mesti korang semua cakap.."ape la dak nie mcm la aku bace pe ko tulis"..huhuhu!!sadis dowh ayat tu..uwaaaaa~~!!!biar la...huhuhu!!eh..tapi..kenapa korang buka juga aku punya blog nie..ha!!!rindu la tu..kan??kan2??hahahaha..kantoi..:p!!

Aku nak cerita pasal perjalanan aku ke Cairo bermula pada hari Rabu bersamaan 29 Disember 2010..hehehe!!da macam cerita hikayat la plak...hehehe!!kalau korang nak tahu..nie la kali pertama kami semua pergi ke Cairo tanpa ditemani Mama..hehehe!!senior tahun dua yg rapat dengan kami..sebab tu aku dan housemate aku panggil dia mama..though,she is much younger than all of us...:D!!aku perasan diri aku muda lagi la plak...hahaha!!apa salahnya...sekali skala...kan??kan??

Back to our story then..erm..masalah muncul bila aku dan housemate aku da sampai ke El-Behoos..nk sampai sini..aku kena naik tremko dari Zagazig sampai ke Metro Station..then,naik Metro sampai la ke El-Behoos nie..murah weyh..1LE or 1 egyptian pound je..hahaha!!60 sen Msia je..gila x??Da la ada 14 stops before we reach El-Behoos nie..hehehe!!then,kena ambil teksi dari situ sampai ke Mohandissen..Kat sini la ada Malaysia Embassy..or Malayzi Safarah..dalam arab la..sebutnya macam tu..dan waktu nie la..pakcik teksi tu bila aku cakap nak pergi kat situ..dia cakap dia tahu..sekali duk sibuk berhenti dan tanya kat orang..sengal x korang rasa??lagi bengang bila dia berhenti kan kami semua lebih awal dari yang sepatutnya..uwaaaaaa~~da la minta sampai 30LE..bengong betul..dulu aku pergi memang 10LE je..sebab tak jauh mana pun dari El-Behoos tu..huhuhu!!

MASALAH bila aku da sampai kat Embassy plak adalah seperti berikut :

  • Baru dapat tahu nak kene photostat sekali
  • Kat embassy..x boleh photostat plak tu
  • kena keluar jalan cari kedai photostat..huhuhu!!
  • Jumpa pegawai tu dan dia cakap kami orang yang ke-80..dan dia xmula lagi nak translate tuk tasdiq..sadis kan??
aku dan kawan-kawan bertambah bengang bila pegawai tu boleh buat loyar buruk plak..huhuhu!!kalau dia just cakap xsempat kan xpe..it is simple as that..nie dia cakap pasal anak dia la...maksud nama la..what the hell is that??kalau cakap.."ustazah,saya rasa mungkin xsempat saya nak siapkan hari nie..hantar dokumen dulu..dan ambil kemudian"..ha...kan senang..kami pun x ada la sakit hati..adoyai!!ujian betul..huhuhu!!semua da down sangat waktu tu..yela..macam-macam kena pagi tu..huhuhu!!

NEXT,we were heading to Hayyu Sabi'..erm...hayyu nie klu kat Msia macam seksyen la..kalau kat Shah Alam kan kita guna seksyen semua..ha..lebih kurang macam tu la..pergi sini sebab Farisha nak hantar borang BKAN Selangor..:)!!selesai disini..kami pergi ke City Star...hahaha!!nie part paling best rasanya..jalan-jalan window shopping je..xmampu lagi nak beli barang-barang kat sini..store kat sini standard Pavi la..tapi,much bigger from that..even bigger than Mid Valley..pergh!!aku da banyak kali pergi pun xtahu lagi kedudukan dia macam mana..erm..dan ak baru tahu ada 2 cinema kat sini..satu kat atas...dan satu lagi kat bawah..berapa tingkat pun aku xtahu la..Thankz to my frenz,Afifah..dia duduk kat Cairo..:)!!

CITY STAR :


hahaha..tengok wallpaper kat bawah nie pon..korang boleh agak kan??kan??hehehe..aku pergi tgok cerita nie dengan kawan-kawan semua..sebab da xtahu nak buat apa..nak balik xboleh..sebab da malam..dan xada mushrif..huhuhu!!so..kami tido di rumah Afifah la malam tu..:)

A little bit review about the story..erm..ok la..nak tengok..especially for those who loves science fiction and technology..cerita nie memag fantastic la aku rasa..sebab I'm really amazed with the technology they used in the story..though,in real world..benda tu semua belum lagi jadi reliti..:)!!nak tahu selanjutnya..pergi la tengok sendiri..hahahaha!!

Aku rasa cukup la sampi sini je aku cerita..sebenarnya..ada lagi..tapi,da panjang sangat nie..takut korang bosan plak baca aku taip nie..hehehehe!!ok la...see you all later ok..:)!!eh..lupa plak nak bagitahu..aku pergi Cairo sebab nak translate tasdiq kuliah aku..tapi,aku hantar je dulu..next week baru datang ambil translate tu..huhuhu!!dan sahkan semua..:(!!doakan la aku dan kawan-kawan xkena macam hari tu..huhuhu!!Insha Allah..:)!!May Allah bless us all..insha Allah!!amin~~

Waalaikumussalam..:)!!

No comments:

Post a Comment