4 March 2011

.:Mistakes:.

Assalamualaikum..

Mistakes??or dalam bahasa kite2 nie..KESILAPAN!!!Kite semua selalu tengok dalam cerita-cerita Melayu yang memaparkan cinta terhalang..pergh!!typical malaysian drama ok...indon pon same je..Tapi,aku nak cakap kat sini..aku cukup tak suke parents yang halang anak-anak dari bercinta or berkahwin dengan pilihan masing-masing..I admit some marriage are meant to live happily ever after..sebab ada restu ibu bapa ketat2..cewah!!hehehe..aku akui bimbingan dari parents tu perlu dalam setiap aspek kehidupan kite..But,if every each aspect in my live..nak ditentukan..AM I LOOK LIKE A BABY TO THEM??

Aku cakap kat sini bukan la sebab aku nak melawan cakap parents aku ke ape..I'm just want to do what I think right for myself..they can guide me..but,they can't decide for me..Its my live..For me..You'll never grown up as long as you still don't make mistakes..because live too short for you to worry about making mistakes..Somehow,you'll never learn a lesson until you make mistakes..:)!!Agree??tiba-tiba aku teringat speech kawan Bella dalam eclipse..tu la korang..tengok cerita tu..tengok la betul-betul..bukan setakat tengok cuci mata je..hahahah!!<------same dengan je orang yang cakap nie..huhuhu!!tapi,aku ada la juga ambil yang penting or yang aku rasa amat penting...macam speech kawan dia waktu graduation dia..korang tengok x??pergi tengok blik cerita tuh..hahaha!!

Dia ada cakap..pasal waktu sekarang nie la..waktu kita nak wat kesilapan..or banyak kesilapan yang akan kita lakukan tengah waktu umur-umur macam kita nie la..sebab,kalau umur kita panjang..Insha Allah..kita akan tahu apa yang betul atau tak untuk kita mampu melakar masa depan kita dengan lebih baik..sebab kita sudah ambil risiko pada awal jalan kita..So.kita akan lebih matang berfikir dan tahu any possibilities and probabilities that would happen if you do the same mistakes as you did before..did you get my idea??

I hope so..yang penting kat sini..aku nak bagitahu..korang kena stand for what you think you're right..aku bukan la nak suruh korang lawan cakap orang especially parents..yang terbaik..korang kena la bincang baik2..nie sume sebab lack of communication je..buat la solat istikharah..tu yang terbaik..minta petunjuk dari Yang Maha Esa..sebab Dia lagi mengetahui segala sesuatu..OK??Till my next entry.....daaaa~

Waalaikumussalam...

7 comments:

  1. wht the heck la bnd alah nie..adoyai!!

    ReplyDelete
  2. eh boleh pulak.aku da x gt aku komen apa dulu cz pnjg sgt.hhaha
    btw,ur situation same as mine.

    ReplyDelete
  3. actually,nape beb??ce citer btul2 kat aku..huhuhu!!

    ReplyDelete
  4. tu lah..cinta terhalang.ko taw sal pe?sbb SEBAYA!
    wat da heck.

    ReplyDelete
  5. prents ak xde la hlang sbb sebaya..tp,my mom wants me to find a doc or someone else yg better than him..sdeyh..:(!!

    ReplyDelete
  6. tu lah..sme je..terhalang.ssh gak da amek medic ne.kena cri org yg same level.sekufu.

    ReplyDelete